Wenecja

Dscn0215Ukochane moje Włochy. Ukochana historia Imperium Rzymu i Renesans.

Trochę opowiem. Moje zainteresowanie sztuką Renesansu zaczęło się kilka lat przed ukazaniem  polskiego wydania książki Downa Browna ” Kod Leonardo da Vinci”. I tutaj muszę przyznać, że przeczytanie tej książki całkowicie obnażyło moją wiedzę ( a raczej ogromne jej braki ) na temat historii sztuki tego okresu. Znakomicie napisana książka, zakręciła w miarę poukładane szufladki w mojej głowie i wymieszała całkowicie fakt z fikcją. Oj Tomek, pomyślałem – czas uzupełnić gruntownie wiedzę. I tak się zaczęło szperactwo, zbieractwo i czytanie o historii sztuki tego okresu. O zgrozo, zdewaluowało to mój pogląd na tę epokę zupełnie. To nie ewolucja w zakresie  rzeźby, architektury czy malarstwa ( dość oczywista i widoczna, namacalna przez średnio zorientowanego obywatela świata ), ale rewolucja w literaturze dała początek tej cudownej epoce – odniesienie, odrodzenie się i wzorowanie  na zdobyczach starożytnej kultury Greków i Rzymian.

Niestety moja wiedza z tego zakresu była żadna. Królestwo, republika i cesarstwo Rzymu, to dla mnie jedno. Marek Aureliusz i Marek Antoniusz to te same osoby, nie wspominając wszystkich Agrypin i innych mniej lub bardziej zacnych Rzymian. No to do roboty. Księgarnie, antykwariaty i książki bez okładek kupowane na Allegro. I tak już trwa dobre kilkanaście lat.

Moje podróże do Włoch są zawsze szczegółowo przygotowywane przez dobrych kilka miesięcy. Zawsze wiedziałem co chcę zobaczyć i gdzie zrobić „dobre” zdjęcie. Stąd obfitość w ilości kilku tysięcy lepszych i gorszych zdjęć z każdego wyjazdu.

Wiem, że niektórzy z Was planują już letnie wakacje. Kilka lat temu porwałem się na napisanie własnego przewodnika po Wenecji. Nazwałem go: Wenecja – przyjazny przewodnik jednodniowej wycieczki. Sami wiecie, że takie miasta jak Wenecja, Verona, Siena, Florencja zazwyczaj zwiedza się przy tak zwanej okazji – okazji wakacyjnego pobytu we Włoszech i słodkiego lenistwa na plażach wybrzeża Adriatyku czy toskańskiej Riviery.  Niewielu z nas jedzie zwiedzić tylko Wenecję, tylko Florencję, czy tylko Veronę. Mamy jeden dzień na zobaczenie czegoś i tylko od nas zależy ile i co zobaczymy. Stąd po kilku pobytach w Wenecji postanowiłem napisać ten przewodnik. Nie został nigdzie opublikowany, a ilość osób znajomych, które go czytało ograniczyło się do może dziesięciu. Dostał on, ku mojej uciesze bardzo dobrą ocenę.

Mam propozycję. Umieszczam na mojej stronce próbkę tego przewodnika – dokładnie 3 z 30 stron. Wszystkie porady i fotografie są moje. Proszę o udostępnianie mojej strony swoim bliższym i dalszym znajomym. Każdy  po zarejestrowaniu się i dodaniu komentarza ( oraz podaniu adresu e-mail ) otrzyma przewodnik w całości do ściągnięcia. Poczytajcie, jeżeli Wam odpowiada styl – przekazujcie dalej.

WENECJA – Przewodnik jednodniowej wycieczki

Pozdrawiam Was i życzę miłej lektury.

Informacje o Chmurka

Ukończyłem Śląską Akademię Medyczną. W latach 1987 - 2000 pracowałem jako lekarz w Oddziale Kardiologii Górnośląskiego Centrum Medycznego w Katowicach Ochojcu, gdzie uzyskałem I-szy i II-gi stopień specjalizacji z zakresu chorób wewnętrznych. W latach 2001-2007 byłem Dyrektorem ds Sprzedaży w firmie farmaceutycznej, a w latach 2008-2009 Dyrektorem ds Sprzedaży i Partnerstwa Biznesowego w SCANMED S.A. w Krakowie. Obecnie prowadząc własną działalność gospodarczą pracuję w Ośrodku Medycznym TOMMED w Katowicach, pełniąc funkcję Kierownika Poradni Specjalistycznych oraz Key Account Manager-a. Możecie znaleźć mnie na stronie Facebook'a jako PIÓRKIEM CHMURKI lub Twitter'a pod #piorkiemchmurki. Zapraszam. I graduated from the Silesian Medical Academy. In the years 1987 - 2000 worked as a physician in the Department of Cardiology of the Upper Silesian Medical Centre in Katowice Ochojec, where I received my I-st and II-nd degree of specialization in the field of internal medicine. In 2001-2007 I was Director of Sales at a pharmaceutical company, and in 2008-2009 as Director of Sales and Business Partnership in SCANMED SA in Krakow. Currently running his own business working in TOMMED Medical Center in Katowice, serving as Head of the Outpatient Clinic and Key Account Manager. You can find me on the side of Facebook as a Piórkiem Chmurki https://www.facebook.com/PiorkiemChmurki or Twitter at # piorkiemchmurki. Welcome.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Włochy, Zagranica i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Wenecja

  1. Ewa pisze:

    Świetnie napisany ten przewodnik.Dziekuję ,za 2 miesiące jadę do Wenecji samochodem na 3 dni ale wykombinowałam mieszkanie w apartamantach Vanin i stamtąd statkiem bez samochodu /oszczędzam na parkingu/ zwiedzać zwiedzać patrzeć. Poproszę o przewodnik 3 dniowy od tamtej strony. Per favore,.Szkoda marnować takiego talentu pisarskiego.

    • Chmurka pisze:

      Grazie Signora 🙂 Cieszę się, że przewodnik komuś się przyda. Mam takich projektów kilka w kieszeni, ale nigdy nie ma czasu ich zrealizować ( Werona – jednodniówka, Rzym – pobyt tygodniowy, Siena – jednodniówka, Bologna ze swymi krzywymi wieżami i kilometrami podcieni, Ferrara, Imola…………………. i wiele innych ). Zapraszam na Facebook-a : https://www.facebook.com/PiorkiemChmurki tam zawsze najświeższe informacje.
      Pozdrawiam i życzę miłego pobytu.
      Chmurka

Skomentuj

